16 Şubat 2016 Salı

Sevgili Vedat abi, Allah rahmet eylesin....

Geçen yıl tam da bu günlerde, Vedat Üzgün abimizin vefat haberini almıştım. İşteki son günlerimde ara sıra ortadan kaybolurdu. Nerde, diye sorduğumda birkaç kez hastaneye gitti cevabını almıştım. Birkaç gün sonra işteydi, her zamanki enerjisi yoktu belki ama öyle yıkık da değildi. Hal-hatır sordum, geçmiş olsun deme fırsatım olmuştu. Ben işten ayrılırken o gün kurumda olan herkesle vedalaştım. Onunla vedalaşamadık, yoktu.

Ölüm haberini Kazan'da aldım. 

Hakkında Facebook sayfama şu notu düşmüşüm 1 yıl önce:

"Sevgili Vedat Üzgün vefat etmiş, Allah rahmet eylesin.

Onun masası civarından ayakta durunca adli tıp kurumunun cenaze teslimi yapılan kısmı görülür. İşteki ilk günlerimden biriydi, elini omzuma attı "Gel bak burdan ne görünüyor Ahmet" dedi ve her gün oradan birçok cenaze arabasının yolcu götürdüğünden bahsetti. Tam o anda yeni bir cenazenin çıkışına şahit oluyorduk. "İşte biz de bir gün toprağa gideceğiz Ahmedim." diye ekledi. Bunları da her zamanki tebessümüyle anlatmış, ve sonra işine dönmüştü. Herhalde Eylül 2012'ydi... Vefat haberini duyunca ilk bu geldi aklıma...

Kimisi ona Vedat Dede diye de hitap ederdi ama ben ruhunun gençliğine ve dinçliğine yakıştıramazdım. Maillere anında dönen, bilgisayarla ilgili sorunları danıştığımız dede mi olurmuş hiç, diye geçirirdim içimden.

Bakmayın soyadına, ofiste bir yıl boyunca bu güleryüzlü insanın çaprazında oturdum. Bazen izin günümü daimi olarak değiştirip pazar günü mü çalışsam derdim. Pazar günü sevimsiz gelirdi çalışmak için, "Vedat abi bile işte değil, olmaz ki öyle." diye düşünürdüm.

Güleryüzüyle, esprileriyle, iyi niyetiyle ve mesele her ne olursa olsun elinden geldiği kadar yardımcı olmasıyla hatırlanacak ilkin herhalde... Onca işi hallederken kimsenin onurunu kırmamaya özen gösterir, bunlar benim çocuğum yaşında diye saygı noktasına riayeti ihmal etmez, yüzünü ekşitmezdi.

Kabre isteyebileceğinden de güzel, olabilecek en hazır şekilde girer, akibetlerin en hayırlısı nasip olur inşallah..."


Sevgili Vedat abi, o güler yüzün aklımda kalmaya devam edecek. Sen, iyi ve özlenen birisin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder